Veiligheidsregio Groningen: Natuurbrandrisico verhoogd
24-06-2026 12:00 - Veiligheidsregio - Relevant 25-06-2026/27-06-2026
24 juni 2026 – In Groningen gaat vanaf 25 juni om 12.00 uur het natuurbrandrisico omhoog, naar ‘fase 2’. Door langdurige droogte is het risico op natuurbranden groter en kunnen branden zich snel en onvoorspelbaar ontwikkelen. Een kleine brand in bos of heide kan zich snel uitbreiden, met als grootste gevaar dat mensen door het vuur ingesloten raken.